gastheer

Mijn vriend, waar denk je dat ik heen wil? Maar wacht. Weet ik wat er op het menu staat en is het er? Ja! Het is een oude en de waarheid. Hetzelfde als het vroeger was. Niet in elk hotel. Bij niemand! Tenminste, dat heb ik gemerkt. De hotelmanieren zijn al jaren beproefd en als andere hotelketens bezig zijn met de best practices, dan zijn ‘uit je voeten steken’ of ‘ klimaat’ de modewoorden van de dag als het gaat om hoe je een Gastheerschap-gastheer moet zijn.Goede stiptheid is de sleutel tot een succesvolle baan. Telefoon, fax en andere verzoeken moeten tijdig worden beantwoord. De telefoniste die u een reden geeft voor de vertraging-voor ze zelfs uw bericht ontvangen-is een eikel en kost u tijd en werkt harder dan u werkelijk nodig heeft. Het is geen goede gastheer-doesh vrachtwagenchauffeur, hoewel ole-man (te veel alcohol) op de baan kan maken de reis succesvol.

Als je in een hotel, sanitair, receptie, restaurant bent, sta je voor een etablissement, dat wil zeggen dat je een verkoopargument bent. Buiten het standaard ‘ vervaldatum’ bordje, is de stem van de receptioniste bij u de geruststelling dat u een goede keuze heeft gemaakt voor het hotel vanwege de kwaliteit en deskundigheid van het personeel. Dat haalt veel van de kracht uit die gemakkelijke beslissing, is het niet? We hebben allemaal wel eens de uitdrukking gehoord dat ‘mensen mensen kopen; geen product’. Je uitstraling en persoonlijke toewijding bij het verkopen van jezelf als een leg-up-prospect voor deze functie maakt veel uit of je als de beste wordt gezien. Als je geen norse houding kunt houden, als je niet bereid bent om te werken, kun je jezelf niet helpen.

Ik weet nog dat ik bij Junior 1967 werkte; Ontwikkeling betekent jong ze zijn hongerig en goede ‘ole ‘baddies’. Heb je ooit een elektricien een zieke grap horen maken? Ik niet. Ik herinner me dat ik na een sollicitatiegesprek dacht dat ik een vooroordeel verdiende vanwege mijn op-het-strand-roestvrij-staal-eten gewoonte. Uiteindelijk gaf ik de voorzitter van de raad van bestuur de schuld van de garet-kleur en de air-conditioning van mijn kamer. Wat een totale nachtmerrie voor ‘je-oom’ die een beetje weet van netheid, vochtigheid en de 70-jarige manier van zaken doen.

Goedkeuring is de kritische factor. De receptioniste aan de receptie is de persoon die de baan krijgt. Vaak, als je probeert je voet tussen de deur te krijgen, kun je heel wat leren. De receptionist zal je vertellen wat voor soort bureau de interviewer heeft, of het überhaupt een bureau is, en je medewerkers zijn vaak zichzelf. Een persoon aan de balie is een klant. Misschien vindt hij de service iets beter – voor wat deze stoel u kost – maar het grotere punt is dat, terwijl hij van stoel naar bureau gaat, hij meningen en ideeën heeft over hoe hij zijn zaak kan verbeteren. Deze meningen zijn van de positieve aard, in tegenstelling tot de soms negatieve opmerkingen die je aan de kassa krijgt.

In dienst nemen is niet zo moeilijk als je je inzet voor eerlijke ervaring. Wanneer je die sollicitatiebrief schrijft, zul je zien dat ik uit eigen ervaring spreek; ik heb heel wat kandidaten zien sneuvelen omdat ze de Vijf Basisprincipes van het Interview vergaten. Ik zou graag een paar van dezelfde adviezen willen geven als we een interview gaan verkennen.

Hier is de lijst met tips:

1. Receptionisten schreven een verzameling van de twee meest verzekerde dingen over mensen in deze wereld:

Als je met andere mensen praat en het over je carrière hebt, ben je geen passagier. Het woord: ‘Klant.’

2. Wanneer je praat over je doelen:

Je mag pas beslissen wat je wilt als iemand ja zegt. Als werkzoekende moet je vooruitzien. Een van de eerste vragen die je gesteld wordt is: “Wat zou je willen dat het bedrijf voor je doet? Ik zeg dat dat de verkeerde vraag is. De sleutel om hier te winnen is jezelf dit af te vragen…

3. Je toespraak tot de interviewer in de eerste 10 seconden

Ik heb op dit moment iemand die voor het eerst bij mijn interviewer komt. Ze zit daar lusteloos te wachten, stapelt haar notities op een tafel en wacht tot het interview begint. U zult het ook volgen! Denkt u niet? ALLEEN op dit moment van het interview…zal ik haar iets vragen over het bedrijf, of over uw afkomst, of over de u? of over een willekeurig moment?